vendredi, mai 30, 2008

genêt en feu - flammed broom !



Des deux genêts du jardin, c'est celui-là que je préfère.
Of two brooms of the garden I prefer this one

20 commentaires:

hpy a dit…

Je viens d'en planter un comme ça, un peu plus pâle, peut-être. Super!

PeterParis a dit…

... et pourquoi? Ils sont beaux tous les deux! :-) Bon week-end Claude!

Alex a dit…

Je ne connaissais pas cette couleur, c'est magnifique !!
Ton mur de clématite aussi.

Pour te répondre, tu sais que je ne suis pas trop du matin. Quand il y a une photo le matin tôt, c'est que je l'ai postée la veille !!

Cergie a dit…

J'aime bien ta photo du dessus qui a beaucoup de volume (juste ce qu'il faut comme éclairage) et j'aime comme tu l'as cadrée, il semble qu'on est dans un champ de genêts
Moi aussi celui que je préfère est çui là qui en fait est une repousse d'un qui a crevé, il faut que j'aille voir où il en est, il est en bordure de trottoir sur la rue, toupetit il est.
Sinon, j'en ai un jaune qui est venu touseul, çui là j'ai dû le tailler en rentrant de Californie : je ne l'ai même pas vu fleuri !

Marguerite-marie a dit…

pas de genêts chez moi je les vois aprtout en ce moment mais seulement des jaunes.

Duffour et Duffour a dit…

Claude a dit
Peter
Mais les deux photos représentent le même genêt, l'autre il est tout jaune.

Miss_Yves a dit…

Je ne connaissais pas les genêts rouges !(C'est royal...)
Juste les classiques genêts jaunes,
les genêts et la lande de la célèbre chanson "la Paimpolaise"
Miss Yves

lyliane six a dit…

J'en avais un de cette couleur, une voisine me l'avait donné, mais il est mort, j'en ai un autre jaune pâle qui pousse comme un fou et sent très bon.

Anonyme a dit…

I have a Weigela with blooms that covers a wide area much like your plant does. Nice photograph.

Marie-Noyale a dit…

Je ne connaissais que les jaunes moi aussi!! Ils me font penser a la couleur des azalees que nous avons ici.

MmeBenaut a dit…

Claude, Broom is considered a weed here. We have some growing in our creek though - the flowers are yellow (jaune). I prefer the colour of your broom.

Anonyme a dit…

I have learn a few just right stuff here. Definitely value bookmarking for revisiting.

I surprise how much attempt you set to make any such great informative site.


Here is my site: Abercrombie & Fitch

Anonyme a dit…

I do agree with all the concepts you've presented in your post. They're very convincing and will definitely work.
Still, the posts are too brief for beginners.

May you please lengthen them a bit from next time?
Thanks for the post.

Here is my weblog :: web site

Anonyme a dit…

Thanks for finally writing about > "gen�t en feu - flammed broom !" < Loved it!

Also visit my weblog - Continued

Anonyme a dit…

You can certainly see your enthusiasm within the
work you write. The sector hopes for even more passionate writers
such as you who aren't afraid to mention how they believe. At all times go after your heart.

Feel free to visit my homepage - helpful resources

Anonyme a dit…

I think this is among the most important info for me. And
i am glad reading your article. But want to remark on few general things, The website style is wonderful, the articles is really great : D.
Good job, cheers

Also visit my page :: Michael Kors Outlet

Anonyme a dit…

I just couldn't depart your website before suggesting that I extremely enjoyed the standard information a person supply on your guests? Is gonna be again frequently to investigate cross-check new posts

My web blog ... Air Max Sale - -

Anonyme a dit…

It's remarkable to pay a quick visit this web site and reading the views of all friends on the topic of this paragraph, while I am also zealous of getting knowledge.

my web page - Nike Pas Cher (http://nysacpr.org)

Anonyme a dit…

You are so awesome! I don't think I've read through anything like this before.
So good to find someone with some unique thoughts
on this issue. Seriously.. many thanks for starting this up.

This web site is something that's needed on the web, someone with some originality!

Also visit my web site Mulberry Bags

Anonyme a dit…

Keep on writing, great job!

Feel free to visit my page ... Louis Vuitton Handbags Outlet
(www.explorethecapabilities.com)